Skip to content
  • עלינו
    • קצת עלינו
    • לקוחות של מילוא
  • שירותים
    • התייעלות ארגונית
    • ניהול איכות
    • תקני איכות ושאלונים
    • סקרים ארגוניים
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • ייעוץ ארגוני והדרכות
    • מיקור חוץ באיכות
  • קורסים והדרכות
    • הדרכות לקהל הרחב
    • הדרכות פנים ארגוניות
    • הדרכות בינה מלאכותית
  • מרכז מידע
    • התייעלות ארגונית
    • מערכות איכות
    • מיקור חוץ באיכות
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • סקרים ארגוניים
    • פיתוח למידה והדרכה
  • הספר פשוט לכתוב נהלים​
  • הדרכות בינה מלאכותית
  • דברו איתנו
תפריט
  • עלינו
    • קצת עלינו
    • לקוחות של מילוא
  • שירותים
    • התייעלות ארגונית
    • ניהול איכות
    • תקני איכות ושאלונים
    • סקרים ארגוניים
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • ייעוץ ארגוני והדרכות
    • מיקור חוץ באיכות
  • קורסים והדרכות
    • הדרכות לקהל הרחב
    • הדרכות פנים ארגוניות
    • הדרכות בינה מלאכותית
  • מרכז מידע
    • התייעלות ארגונית
    • מערכות איכות
    • מיקור חוץ באיכות
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • סקרים ארגוניים
    • פיתוח למידה והדרכה
  • הספר פשוט לכתוב נהלים​
  • הדרכות בינה מלאכותית
  • דברו איתנו
  • 09-7410092
₪ 0.00 0 עגלת קניות
  • עלינו
    • קצת עלינו
    • לקוחות של מילוא
  • שירותים
    • התייעלות ארגונית
    • ניהול איכות
    • תקני איכות ושאלונים
    • סקרים ארגוניים
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • ייעוץ ארגוני והדרכות
    • מיקור חוץ באיכות
  • קורסים והדרכות
    • הדרכות לקהל הרחב
    • הדרכות פנים ארגוניות
    • הדרכות בינה מלאכותית
  • מרכז מידע
    • התייעלות ארגונית
    • מערכות איכות
    • מיקור חוץ באיכות
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • סקרים ארגוניים
    • פיתוח למידה והדרכה
  • הספר פשוט לכתוב נהלים​
  • הדרכות בינה מלאכותית
  • דברו איתנו
תפריט
  • עלינו
    • קצת עלינו
    • לקוחות של מילוא
  • שירותים
    • התייעלות ארגונית
    • ניהול איכות
    • תקני איכות ושאלונים
    • סקרים ארגוניים
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • ייעוץ ארגוני והדרכות
    • מיקור חוץ באיכות
  • קורסים והדרכות
    • הדרכות לקהל הרחב
    • הדרכות פנים ארגוניות
    • הדרכות בינה מלאכותית
  • מרכז מידע
    • התייעלות ארגונית
    • מערכות איכות
    • מיקור חוץ באיכות
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • סקרים ארגוניים
    • פיתוח למידה והדרכה
  • הספר פשוט לכתוב נהלים​
  • הדרכות בינה מלאכותית
  • דברו איתנו
₪ 0.00 0 עגלת קניות
  • Courses
  • Thank you page
  • אודות
  • אפקטיביות ארגונית
  • דף הבית
  • דף תודה
  • הדרכות פנים ארגוניות
  • הזדמנות לדבר איכות
  • הזמנה
  • הנחיות קורונה
  • הנחיות קורונה לארגונים
  • התייעלות ארגונית
  • ייעוץ ארגוני והדרכות
  • יישום והטמעת תקנים
  • כנס איכות הניהול
  • לקוחות של מילוא
  • מילוא חוגגת 20 שנה ואתם מרוויחים!
  • מיקור חוץ באיכות
  • מרכז מידע
  • נהלים לשיפור תהליכים
  • ניהול איכות ותקינה
  • סקרים ארגוניים
  • עמוד הבית
  • עמוד נחיתה טסט
  • פשוט לכתוב נהלים
  • פתרונות וטרנדים בניהול איכות
  • פתרונות לשיפור ביצועים
  • צור קשר
  • קורסים ואירועים
  • קורסים ואירועים
  • קורסים ואירועים 2024
  • קורסים וסדנאות בתחום בינה מלאכותית (AI)
  • קורסים וסדנאות בתחום בינה מלאכותית (AI) –
  • תבניות למערכת איכות
  • תודה על התשלום
  • תוצאת שאלון תקן
  • תנאי הרשמה
  • תנאי הרשמה כנס
  • תשלום
  • 20 עצות לאיך לעשות סקר ההנהלה ולהישאר בחיים

    20 עצות לאיך לעשות סקר ההנהלה ולהישאר בחיים

    • פוסטים
    • 20 עצות לאיך לעשות סקר ההנהלה ולהישאר בחיים

    אתם יודעים איך זה – סוף שנה מתקרב וזה אומר שעתו הגדולה של…. סקר הנהלה!

    אין ספק, זוהי שעתם הגדולה של מנהלי האיכות, האוסקר של עולם ה-ISO, להוציא את הנצנצים, הזוהר, את הסיכוי לחטוף סטירה מוויל סמית’. המפגש, הידוע בשם סקר הנהלה נדרש, באופן כזה או אחר, על ידי כל התקנים והרגולציה של מערכות ניהול, הוא גם המקום בו בירוקרטיה פוגשת קומדיה.

    כמי שערכו איזה סקר או שניים, גיבשנו ב”מילוא” 20 המלצות שיעזרו לכם לעבור את סקר ההנהלה בשלום.

    1. הכינותי מראש – הכינו את המשתתפים מראש לתהליך. למשל, דוא”ל עם הסברים, פגישות מקדימות, טיזר בישיבת הנהלה.

    2. מיקום, מיקום ושוב מיקום – למה שלא תעשו את הסקר במקום אחר, מסעדה או חדר ישיבות מחוץ לארגון. שינוי האווירה “פותח” את הראש, ומשפר את שיתוף הפעולה ואת הקשב.

    3. קחו “פסק זמן” – או מקופלת או טורטית, אם זה הקטע שלכם; הלא ידוע ששוקולד מעורר ומשפר מצב רוח. מעבר לכך, זהו מסר שסקר ההנהלה הוא ההזדמנות לצאת מהיומיום ולחשוב על שיפור ועל העתיד.

    4. ארבע קושיות, או יותר – לא כולם מבינים מה זה “מחזיקי ענין” – השאירו זמן לשאלות ולהבהרות. אפשר בסוף כל נושא, אם אתם מאורגנים, או, מתי שבא למשתתפים, אם אתם ספונטנים, כך תיצרו דיון ער ואפקטיבי.

    5. זכרו את דמינג – “כולם אחראים לאיכות” – תנו לבעלי התהליך להציג את מרכולתם – את הנתונים והמדדים שלהם. סקר ההנהלה הוא לא “של מנהל האיכות”.

    6.  קהל מעודדים – נכון, סקר הנהלה, כשמו כן הוא, הוא של ההנהלה. אבל, זה לא אומר שאי אפשר להזמין עוד  אנשים לסקר. זוכרים? האיכות היא של כולם, ובכלל הם יוכלו להרחיב ולהסביר היכן שצריך. 

    7. כסף מסובב את העולם – ההנהלה מדברת כסף: קל להבין נתונים ומדדים בעלי ערך כספי, במיוחד שהם מצביעים על ירידה בהוצאות ועליה בהכנסות. 

    8. תמונה שווה 100 מילים – במקום 30 משפטים הציגו גרף אחד, במקום 4 שקפים עם תיאור התקלה הציגו תמונה, גם סרטון הולך. היום זה קל מתמיד – AI אתם יודעים.

    9. סיכונים או – שוב הצלתי את העולם – הקטסטרופה ארבה כבר מעבר לפינה, אבל, בזכות ה-PDCA היא נמנעה! שוב הצלנו את המצב. אלו הדברים שמעניינים מנהלים. עודדו כל מנהל להציג את הסיכונים בתחומו ואת הפעולות לניהולם.

    10. אתם לא עובדים בנת”ע – כן, יש דבר כזה “לחפור” יותר מידי. התמקדו בעיקר, טייבו ודייקו את הנתונים וסננו מידע שלא מתאים להצגה ברמת ההנהלה . אחדו שקפים ומידע, ועדיף, להציג מסקנות ולא נתונים גולמיים.

    11. עמידה בדרישות –  אין מה לעשות, הסקר נדרש כאמור על ידי התקנים השונים. וודאו שכל המידע הדרוש על פי התקנים – אכן נמצא במצגת.

    12. אל תקראו לילד בשמו  – הכל עניין של מיתוג – לא חייבים לקרא לזה “סקר הנהלה” אפשר גם “ישיבת הנהלה”, “סיכום שנה ותוכניות עבודה”, “רפלקציה ניהולית”, אחרי הכל, מה שחשוב זה התוכן.

    13. עוד פעם סקר הנהלה? – כפי שכולם יודעים – אין בתקנים הגדרה לתדירות הנדרשת לסקר הנהלה הדרישה היא “תקופתית”. אולי בארגון שלכם מתאים יותר לעשות מפגש פעם בשלוש שנים וביתר הזמן לכתוב דו”ח סקר הנהלה.

    14. הסקר הוא תבנית נוף מולדתו – קיבעו סדר קבוע להצגת הנושאים, והיצמדו לתבנית זו בכל סקר. כך גם תייעלו מאד את ההכנות לסקר וגם המשתתפים ידעו למה לצפות.

    15. דור הטיק-טוק –  עוד לא נולד האדם שאמרו לו שישיבה תמשך שעה ולא שלוש שעות והוא פרץ במחאות אלימות. גם אם יש לכם 20 תקנים (אתם בסדר?) אין צורך שסקר הנהלה ימשך יותר משעה וחצי.

    16. דעו מהיכן באתם ולאן אתם הולכים –  בדקו (שוב) את המצגת שלא נפלו בה טעויות, ושכל האנימציות פועלות כמו שצריך. ודאו שאתם מכירים את הנושאים אותם אתם מציגים ושיש לכם ידע ויכולת לענות גם על השאלות הקשות יותר. ואם רלוונטי, וודאו שגם שותפיכם להצגה יודעים מה מתי ואיך הם מציגים.

    17. אל תגמרו בלא כלום – מתוך סקר ההנהלה צריכות לצאת התפוקות המצוינות בתקנים. פעלו לקיום דיון שבסופו יתקבלו החלטות ישימות  לשיפור בארגון. למיטיבי לכת – ודאו שיש קשר בין ההחלטות לבין יעדי האיכות והארגון. 

    18. מהחלטה לתוכניות העבודה – שלבו כל החלטה לביצוע, הצעה לשיפור או פעולות לעמידה במדדים הארגוניים שהתקבלו בסקר בתוכניות העבודה של החברה או בכל שיטה אחרת לניהול מעקב אחר היישום. אל תשכחו לסגור את הקצוות, לוודא ביצוע ואפקטיביות של הביצוע. 

    19. הגודל לא קובע – סקר הנהלה אפשר לקיים גם בארגונים קטנים, אפילו בארגון “של אדם אחד”. בצעו את ההתאמות הנדרשות וקבעו אופן הצגה שיתאים לכם, לא חייבים מצגת.

    20. עצת הזהב! אל תהססו להתייעץ, עם מומחים בני 20 שנות ניסיון (רמז: אנחנו במילוא), על איך לעשות סקר הנהלה ולהישאר בחיים. 

    נכתב ע”י: נופר מצויינים ותמר וקסלר

    כתבות נוספות בנושא מערכות איכות נא ללחוץ כאן

    קודםהקודם20 דרכים לשכנע את כולם שכדאי להם איכות
    הבא20 תקנים שלא ידעתם שאתם צריכיםהבא
    • דף הבית
    • אודות
    • צור קשר
    • דף הבית
    • אודות
    • צור קשר
    • ספר הנהלים
    • הדרכות
    • מרכז מידע
    • ספר הנהלים
    • הדרכות
    • מרכז מידע
    • התייעלות ארגונית
    • ניהול איכות ותקינה
    • סקרים ארגוניים
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • ייעוץ ארגוני והדרכות
    • מיקור חוץ באיכות
    • התייעלות ארגונית
    • ניהול איכות ותקינה
    • סקרים ארגוניים
    • נהלים לשיפור תהליכים
    • ייעוץ ארגוני והדרכות
    • מיקור חוץ באיכות
    Facebook-f Youtube Linkedin-in
    09-7410092
    צור קשר מילוא מיקסום יכולות

    מלאו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    אנחנו חוגגים 20 ואתם נהנים

    כנסו לבדוק 20 הטבות ייחודיות
    שתוכננו עבורכם ועבור הארגון שלכם.

    להטבות