ניהול איכות
ניהול איכות
מהי בעצם הטמעת האיכות? לגבות את המידע במחשב לפני שהוא קורס, לשאול את הלקוח איך הוא מרגיש (לפני שהוא עוזב) ולשמור על הידע הארגוני לפני שעובד ותיק פורש.
ואם זה הגיוני איפה המורכבות? החיים מורכבים; אנחנו ממהרים כל הזמן ומעדיפים תוצאות מידיות, תהליכי המנע השונים מעכבים ומיצרים לעיתים בירוקרטיה.
איפה הצדק? הצדק נמצא בדיוק באמצע: ניתן להשיג תוצאות של איכות בדרכים יעילות, תוך התאמה לארגון ולתקופה בה אנו חיים. שילוב בין השניים ייצור הטמעה מיטבית של האיכות בארגון.
אנו מסייעים להקים מערכות איכות בארגונים, להטמיע תקני איכות מסוגים שונים, לשדרג שיטות ניהול איכות,ובעיקר- למצוא את הדרך הנכונה להטמיע את התהליכים הללו.
אנו מלווים ארגונים בגדלים ובשלבים שונים, אם בעבודה לצד אנשי האיכות או לעיתים באיוש תפקידי האיכות.
בין השירותים שלנו בתחום האיכות:
בניית אסטרטגית איכות שתתאים את פעולות הבקרה, המנע, הלמידה והשיפור לאסטרטגיה של הארגון, לאנשים שבו ולסביבה בה הוא פועל.
גיבוש מפת תהליכים וממשקים המתקיימים בארגון, לרבות טפסים, טכנולוגיה תומכת ומידע מתועד ובהתאם מיפוי פערים קיימים בארגון. בתום תהליך זה, יקבל הארגון מסמך המלצות לגבי תהליכים חסרים ותהליכים מהם כדאי להיפטר.
ליווי קבוע וביצוע פעולות שוטפות לשימור מערכת האיכות ותחזוק התקנים הקיימים בארגון. פעולות תחזוקת איכות כוללות בין השאר: עריכת מבדקים פנימיים, ביצוע סקרי הנהלה תקופתיים, עדכון והטמעת נהלים, ביצוע סקרי שביעות רצון לקוחות, טיפול בתלונות לקוחות, ניהול מערך המדדים, ניהול אי התאמות, ביצוע תחקירים, איפיון תהליכי ליבה וממשקים, ניהול סיכונים, ביצוע הסמכות/הדרכות ועוד…..
אנו מלווים מנהלי איכות בכניסה לתפקיד ובהכשרה לפעילויות ספציפיות (כגון: עריכת מבדקים), וכן מלווים מנהלים בכירים המעוניינים לבנות יחד תכניות הטמעה, לגבש תהליכים חדשים ולסער מוחות עם יועץ מנוסה
לארגונים רבים ישנה תשתית טובה לניהול איכות, אולם הטמעת התהליכים בהם נדרשים העובדים לשנות הרגלים ודפוסי פעילות הופכת להיות אתגר. לאחרונה אנו מלווים פרוייקטים רבים ומגוונים דווקא בשלב זה.
ביצוע מבדקים פנימיים עבור הארגון, ביצוע מבדקים למחלקות האיכות, הכנה לקראת מבדקים חיצוניים (התעדה, מעקב, מבדק לקוח וכד’).
מודל כלכלי וחכם לעוסקים באיכות עלות, המאפשר לארגון (לאחר ניתוח העלויות) לקבל החלטה באילו תחומי איכות עליו ובהתאם יצומצמו עלויות בקרת האיכות, שלא לדבר על עלויות הכשל.
אחד המנועים ליישום איכות כוללת, הינו ההתמודדות בתחרות “הפרס הלאומי לאיכות ומצוינות ע”ש יצחק רבין”. תהליך זה שונה מתהליכי הטמעת דרישות ISOלמיניהם, מאחר ושם דגש רב על בנצ’מרקטינג והצלחה כלכלית. בנוסף עצם התחרות מכניסה לארגון אנרגיות נכונות ומוטיבציה להשקיע באיכות. למילוא ניסיון בליווי ארגונים והבאתם לקו הגמר בתחרות זו. החברות המצטיינות זוכות לכבוד רב ולקבלת תעודת זכיה בכנסת, או בכנס ע”י אחד השרים, כמייצגי הממשלה.
בניית תהליכי עבודה לביקורת קבלה; ביקורות בתהליך; ביקורת סופית לפני משלוח ובהתאם לכל אלו – טיפול בחריגות, כשלים, MRB, ניתוח הכשל וביצוע פעולות מתקנות.
כשהארגון עומד בפני דרישת לתקן ISO, לשדרוג לתקן, לרגולציה מסוימת, או לפני הקמת תחום בחברה – סקרי פערים הם הכלי האופטימלי והיעיל ביותר, המאפשר למנהלים לקבל במהירות תמונת אמת של המצב הקיים, למול המצב הנדרש. אנו עורכים היכרות מעמיקה עם התהליכים ע”י ראיונות, תצפיות וקריאת חומרים ומגישים לכם מסמך פערים נוח לפעולה.
הטמעת מודל למידה מבוסס תחקיר והפקת לקחים המתאים ביותר לארגון, תוך דגש רב על אופן ביצוע תהליכים אלו, הפתיחות הנדרשת והאחריות אישית של המנהלים בתהליך.
הקמה וליווי של צוותי שיפור, לימוד הצוותים כיצד עובדים עם מתודולוגיה סדורה, ובארגונים שמעוניינים ניתן גם לבנות מודל לתחרות בין הצוותים.
בניית תוכנית הסמכה לספק, ושיטת הערכה שוטפת, עריכת מבדקי ספקים וקבלני משנה, פיתוח מדדי איכות לספקים ובעיקר מציאת הדרך הנכונה לניהול יחסי גומלים בין הארגון לספקיו לשם שיפור ביצועיו.
אנחנו יודעים לתת מענה מבקרת איכות סטטיסטית (SPC)ועד לניתוחים מורכבים של נתונים, ביצועים ומדדים לשם קבלת החלטות ניהוליות.
השאיפה והאכפתיות לאיכות המוצר או השירות צריכה לחלחל עד לאחרון העובדים. לצורך כך,חשוב לשלב בכל פעילות איכות (ממבדק ועד הטמעת נוהל חדש), גישות לניהול משאבי אנוש, אשר יגבירו את מעורבות העובדים. בין השירותים שלנו בתחום זה: הדרכת נאמני איכות, מיצוב ומיתוג אנשי איכות, הטמעת מנגנונים המתמרצים שיפור ביצועים, הקמת צוותי שיפור, חיזוק ממשק ספק לקוח פנימי ועוד…